zondag 17 januari 2010

168. Een klein ongelukje

Geachte Heer De Wild,
Er heeft zich vanochtend een reeks van gebeurtenissen voorgedaan, die ik u graag uit de doeken doe.
Ik stapte om 07.12 uur op de fiets om naar mijn werk (d.i. Drukkerij Dékavé te Alkmaar, een uitstekend adres!) te vertrekken. Ik besloot de normale route te kiezen, dat wil zeggen Zuiderstraat, Voorstraat, Hoeverweg et cetera.
Toen ik vanuit de pittoreske Zuiderstraat de Voorstraat inkeerde, zat daar een grijze kat (of kater) langs de weg. Ik stopte.
Door deze, misschien wat plotselinge, ochtendlijke actie moest een mij tegemoet komende, ambergrijze personenwagen (kenteken KV-27-LT) een onverwachte beweging naar rechts maken (van mij uit gezien: naar links).
Dit noopte een vlak achter de ambergrijze personenwagen rijdende vrachtwagen die met bevoorrading op weg was naar Super de Boer, om uw fantastische winkel met badkamer-benodigdheden in te rijden.
Er was gelukkig alleen blikschade, omdat er nog geen personeel aanwezig was.
De kat (of kater) bleef rustig de zaken vanaf zijn plekje langs de weg bekijken. Ik streelde het aardige dier, zei koekeriekoe tegen hem (of haar), en ben verder gefietst naar Drukkerij Dékavé, waar ik aan mijn werkzaamheden begon.
Ik besloot in de loop van de dag dit briefje aan u te schrijven, omdat u natuurlijk wilt weten hoe de vrachtwagen uw pand is binnengereden.
Met de vriendelijkste groeten,
Ben Hoogeboom.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten