vrijdag 1 januari 2010

(Pauzebericht:) 2010!

Vannacht hebben Alice en ik voor het raam staan kijken — glaasje rosé voor haar en een glaasje port voor mij — naar het nieuwjaarsvuurwerk. ‘Daar doen wij in het Derp weinig aan,’ had ik haar al gezegd. Vorig jaar was er weinig te zien, gedurende de eerste tien minuten van 2009. Ik denk omdat we toen nog midden in die kredietcrisis zaten enzovoorts, banken die dreigden om te vallen, Wouter Bos die telkens op maandagmorgen, na een weekend hard werken, kwam melden dat de gezonde delen van dit of dat tenminste gered waren. Dan haal je het wel uit je hoofd om uitgebreid te gaan knallen.
Maar gisteravond was het goed raak! Een half uur lang prachtig siervuurwerk, ja, natuurlijk lang niet zo mooi als ze het in Hongkong hadden. En we hebben alleen maar het vuurwerk gezien dat vanaf de Voorstraat, de Zuiderstraat, het Pompplein en de Duinstraat werd afgestoken!
Hier in Egmond aan Zee is de crisis voorbij.
Ik wens het u allen toe in 2010, maar ik wens u vooral veel plezier toe in het nieuwe jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten