donderdag 15 juli 2010

254. Het was een jongedame uit Dirkswoud

De Noordhollandsche Courant publiceert vandaag het artikel Maria te Dirkswoud. Uit dat artikel hier enkele gedeelten.
‘Wij gingen langs bij de nu 69-jarige Tineke Kerssens, die op 24 september 1953 de Heilige Moeder Maria zou hebben gezien te Dirkswoud. Tineke was toen 12 jaar oud. Katholiek opgevoed. Een eenvoudig meisje
Hoe ging dat, Tineke?
We gingen elke dag naar de kerk ’s ochtends, om te bidden voor de overledenen. Dat ze maar snel uit het vagevuur konden opstijgen naar de hemel. Dat staat allemaal in de bijbel, Gods Woord. Ik bad hoofdzakelijk voor mijn opa. Die was kort daarvoor overleden, en die zou wel niet direct tot de hemel zijn toegelaten, omdat hij dingen had gedaan die niet mochten.
Welke dingen?
Wat we nu fraude zouden noemen. Knoeierijen met geld. En hij deed dingetjes met kinderen.
En toen?
Toen stapte ik de kerk uit, op een warme ochtend in september, en ik viel flauw. Daar lag ik dan, langs de Noordvaart. Ik doe mijn ogen open en ik zie een wirwar van kleuren rondom me, en ik stel mijn ogen wat scherper, want daar is een persoon! Daar kwam uit de hemel afdalen: de Heilige Moeder!
Zei ze nog iets?
Ze zei niets, nee.
Hoeveel mensen buiten jou hebben die Heilige Moeder gezien?
Niemand, denk ik.
Wat heb je daarna gedaan, Tineke?
Ik ging natuurlijk meteen naar mijn moeder terug om het verhaal te vertellen. Mijn moeder schreeuwde iets als: ‘Wat heerlijk, Tineke! Lourdes! Fatima! Dirkswoud wordt een pelgrimsoord!’
Dat is Dirkswoud niet geworden.
Nee. Dat is door duistere krachten tegengewerkt.’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten