vrijdag 23 juli 2010

259. U zult er uw handen bij opeten

(Verslag eerste vergadering redactie nieuw internettijdschrift.)
Voorz.: Zijn we er allemaal? Kees,Marianne, Olof, Pierre, Margrietje, jij ook welkom, Anton, Klaas, meneer Verwelle, Karin, Ter Waap, Wim? Dan open ik deze vergadering. De eerste vraag is natuurlijk: hoe moet ons internettijdschrift gaan heten. Wie wil over dit onderwerp het woord voeren?
Ter Waap: Het is een lastig onderwerp, zeker, maar daar moeten we uit kunnen komen. Als we elkaar maar respecteren, bedoel ik. Respect!
Margrietje: Dat vind ik ook, voorzitter.
Olof: Maar niet tevéél respect, vind ik toch.
Wim: Daar heb je gelijk in, Olof. Teveel respect is niet goed. Als je teveel respect voor iemand of iets hebt, verlies je jezelf.
Marianne: Hoezo, Wim?
Voorz.: De náám van ons tijdschrift, mensen!
Meneer Verwelle: Wat dachten jullie van een naam als De Kluis?
Pierre: Nee, een kluis is iets om in op te sluiten. Juwelen en zo. Dat is niet wat we willen met ons tijdschrift.
Meneer Verwelle: Oké, dan houd ik me verder buiten de discussie.
Voorz.: Iemand anders nog een idee?
Klaas: Is een naam als Luis misschien iets?
Kees: Luis in de pels van de maatschappij. Nee. Kluif is misschien beter.
Anton: Ik ben meer geöriënteerd op de klassieke wereld, dus ik zou zeggen: Zeus.
Pierre
: Wij willen misstanden aankaarten in deze ingewikkelde wereld. En die zijn er genoeg. Die Bert Koenders bijvoorbeeld. Of die Jack de Vries. Wat doen dat soort mensen nu?
Voorz.: Die richten allerhande bedrijfjes op. Management en zo, statusbehoudsbehandeling. De ideale vorm van ijdeltuiterij.
Pierre: Inderdaad, en daar moeten wij ons tegen verzetten. Noem ons magazine dus: Pluis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten