woensdag 16 december 2009

136. Het behouden van de koopkracht

Dat zal helaas alleen nog maar mogelijk zijn als u, met zijn allen, weigert nog langer mee te betalen aan de provinciale belastingen. U schakelt dus massaal advocaten in, enzovoorts.
Ik woon in Noord-Holland, waar eerder, zoals u weet, geld is kwijtgemaakt bij Icesave. Laat de heren bestuurderen eerst maar eens zorgen dat dat geld terugkomt. Laat ons daar niet voor opdraaien. Laat de heren daar zélf maar eens voor opdraaien. Ze kunnen tenslotte een verzekering afsluiten. Of ze konden dat doen.
En anders zie ik nog wel een oplossing: schaf het provinciale bestuur van Noord-Holland eenvoudig af. Gewoon: weg ermee! De ambtenarij die het scheelt!
Zo ben ik ook in het geheel niet van zins provinciale opcenten te gaan betalen. Ik bezit geen auto. Ik heb niets van doen met het fileprobleem. Files: dat is iets voor de dommen, zeg ik al sinds de jaren zeventig van de vorige eeuw. Je kunt toch thuiswerken? Waarom doe je dat dan niet?
Het is net zo als je een huis koopt. Levert dat huis iets op, qua energie? Als het niets oplevert, koop het dan niet! Dat zijn simpele regels. Koop je een auto, dan geldt hetzelfde.
En als je, per ongeluk, in een gemeente woont waar bijvoorbeeld een metro aangelegd wordt, maar waar het ongezond is om onder de grond te werken, door bijvoorbeeld een gracht, wat inzakkingen veroorzaakt, let u dan vooral op de gemeentelijke burgemeester, wethouders en de gemeentelijke uitvoerders.
U kunt uw claim, volgens mij, al wel maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten