dinsdag 22 december 2009

142. De plek van het toilet

- Naam?
- Stef eh Bos.
- Beroep?
- Liedjeszanger, in christelijke zin.
- Met zo’n christelijke muil kan ik me dat wel voorstellen. Treedt u nog wel eens op?
- O ja! Ik treed op in de gehele christelijke hoek, nietwaar!
- In de bible belt dus, van Tholen tot de IJssel.
- Ja, Lunteren ook. Fantastische concerten gehad, daar!
- De mensen in Lunteren geloven ook echt in de wederopstanding enzovoorts, is het niet? De mensen in Lunteren.
- O jawel!
- Geweldige bevolkingsgroep is het.
- Jazeker! Grote fans van de regilieus geïnspireerde muziek.
- Van de wat?
- Van de regilieus geïnspireerde muziek, zei ik.
- Dan heb ik je goed verstaan.
- Ja, en het is ook speciaal voor deze mensen dat ik mijn nieuwe CD heb gemaakt: From The Bible.
- ?
- Het gaat over de mooiste verhalen uit de bijbel, die ik kon vinden. Het brandende braambos, bijvoorbeeld, is zo’n schitterend verhaal. Brrrandende brrraambos, daar zit al meteen een lied in, dat begrijpt iedereen. En wat te denken van de verhalen van Ruth: ‘Mijn volk is jouw volk, mijn land is jouw land’!
- Ik zie meer in dat brrraambos, maar goed.
- Dus ik heb daarvan gemaakt: ‘Mijn paal is jouw paal!’ Het wordt een hit, volgens mij. In zekere kringen, bedoel ik. Misschien.

4 opmerkingen:

  1. christelijke muil, regilieus,‘Mijn paal is jouw paal!’ Schandalig leuk stuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. "This land is your land" is anders een behoorlijk klassiek geworden door Woody Guthrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. "Papa, ik lijk steeds meer op jou", krijgt ineens iets godsdienstwaanzinnigs.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Terwijl die Stef Bos toch geen zakkige christen is, zie ik op het internet. Maar ja, hij beroept zich nu op christelijke verhaaltjes uit de bijbel. Daar moet je bij mij niet mee aankomen, daar diskwalificeer je je mee. Vandaar dat ik dat stukje gisteravond schreef. Hij heeft overigens een christelijke muil.

    BeantwoordenVerwijderen