vrijdag 5 maart 2010

216. Wens ons geluk

In het Huis der Gekreukten komen dus twee taaie, onverwoestbare mensen te wonen. Ze gaan samen een blog schrijven dat ook Het Huis der Gekreukten zal heten en waar het plezier van zal afspatten. Ik zal daar onder meer dialoogjes zoals dit op zetten:
- Duifje heeft een stent in haar darm.
- In mijn slokdarm, Bennemans!
- In haar slokdarm, want ze kon niet goed meer eten.
- Ik moet geen macaroni!
- Uiteraard niet, en ook draderige groenten moet ze niet nemen.
- En ga nu maar weg uit de douche, Bennemans!
- Heeft de diëtiste gezegd, ik doe de deur wel dicht en ik ga soep maken, Duifje.
- Wt vr sp, Bnnmns?
- Uiensoep, Duifje. Daarvoor neem ik een grote aardappel, die ik ga schillen en in kleine blokjes snijd. En een grote ui, die ik als een ware masterchef in ringen snijd. Twee pannen, in de ene een beetje water en de ui. In de andere, de soeppan, doe ik ongeveer ¾ liter water en twee blokjes groentenbouillon. Die versnipper ik niet met de hand, want dan moet je je handen weer wassen, dat doe ik met een vork. Daar doe ik ook de aardappelblokjes in, die ik een kwartier laat koken. Daarna zeer zorgvuldig met de staafmixer er in. Zo! Dat is ook weer klaar! De ui heeft ook een kwartier gekookt, die giet ik af en doe ik in de soeppan. Weer laten koken. Nu doe ik er wat soepgroenten bij en een lepeltje sambal oelek. Weer een kwartiertje laten koken. Ondertussen heb je een pangasiusfilet in stukjes geknipt (gewoon met de huishoudschaar) en die stukjes vis doe je er de laatste vijf minuten nog in. En dan komt het grote geheim: ik spuit er wat acacia schenkhoning in! Even roeren, en klaar is de soep!
- Handdoek, Bennemans!
- Ik kom er aan, Duifje!

1 opmerking:

  1. ... en dat je de dialoog goed beheerst, geweldig, maar dat wist je natuurlijk al.

    BeantwoordenVerwijderen