woensdag 11 november 2009

101. De kennis wordt groter

Wuist & Vergoor Preparaten is het nieuwe bedrijf dat zich gevestigd heeft aan de Noordvaart 29 te Dirkswoud. Het bedrijf zetelt in een spiksplinternieuw pand, waar het ook zijn laboratoria heeft. Directeur Hans Vergoor is een voortvarende man. Wij spraken met hem.
‘Wat wij doen? Wij prepareren uw geliefde kat, geit of cavia of welk dier u maar wilt. Wij laten het dier geheel intact. Wij zuigen of trekken de ingewanden eruit en dan vullen wij het dier op met... met andere materialen.’
En wat doet meneer Wuist in dit geheel?
‘Meneer Wuist is er nu even niet.’
Waar is hij dan?
‘Meneer Wuist is... hij is op dienstreis! Op dienstreis is hij naar de Verenigde Staten, Colombia, dat soort landen.’
Maar wat doet hij dan bij Wuist & Vergoor Preparaten?
‘Hij onderhoudt de internationale betrekkingen.’
Aha.
‘En hij doet ook de afdeling Onderzoek.’
Onderzoek waarvoor?
‘Allerlei soorten onderzoek. Bijvoorbeeld naar de vraag: wat is de beste vulling voor uw geliefde dier?’
Ik heb altijd gedacht dat er stro in zo’n opgezet dier zat.
‘Ha ha, stro! Nee hoor, Wuist & Vergoor gebruikt geen stro. Wij gebruiken meer... natuurlijke stoffen.’
Daarop ging de heer Vergoor weer naar binnen. Ik zag nog net door de deurkier een bijl aan de wand hangen.

1 opmerking:

  1. Hoi, wat een geweldige web-blog. Ik meestal uren op het net lezen blogs over verschillende onderwerpen. En, ik wil u loven voor het schrijven van een dergelijk fantastisch artikel. Ik denk eerlijk gezegd is er een vaardigheid aan het schrijven van artikelen die slechts zeer weinig bezit ja en je kreeg het. Dit is echt informatief en ik zal zeker zie mijn vrienden hetzelfde. Bedankt.
    Golden Guernsey Goats

    BeantwoordenVerwijderen