zaterdag 21 november 2009

112. Ik haal een titel altijd uit het vorige stukje

Het is tijd voor een bekentenis. Ik lieg nooit, moet u weten. Liegen is een doodzonde. Maar nu heb ik gelogen in mijn titel: Ik haal een titel altijd uit het vorige stukje. Dat doe ikzelf helemaal niet.
Gelogen. Ik zal het u uitleggen.
De titels komen steeds uit het laatste stukje, ja, maar wie zorgen daarvoor?
Daarvoor zorgen, beken ik u nu, de heren Karel van de Voort en Gerard de Graaf en mevrouw Joline Verspee. Het is niet anders. Wat is er namelijk gebeurd?
Toen ik een paar maanden geleden mijn bedrijf Ben Hoogeboom Blogt BV (BHBBV) opzette, kon ik er nog geen vermoeden van hebben. Ik dacht: ik neem eenvoudig een paar mannetjes in dienst, dat maakt alles wat gemakkelijker. Wat zou ú doen? U zou er toch ook een bedrijfje van gemaakt hebben? Dus je neemt hier wat mannetjes voor in dienst, en daar wat mannetjes voor in dienst. Het bedrijf loopt als een tiet. Jawel, het liep meteen als een tiet.
Maar ik werd meteen, als het ware, overvleugeld door mevrouw Verspee. Die mevrouw had allerlei creatieve ideeën, waar ik geen raad mee wist, maar die uitgevoerd moesten worden. Kinderopvang enzovoorts, dat soort dingen. Ik kan mevrouw Verspee niet meer kwijt, ik kan haar niet meer lozen.
Maar goed. Die drie mensen, Karel, Gerard en mevrouw Verspee sturen mij elke avond een mail waarin ze mij eerlijk zeggen wat ze denken van mijn stukje van die dag (‘Geweldig stukje, Ben!’, ‘Grandioos leuk!’, ‘Hoe verzint u het toch, meneer Hoogeboom!’ enzovoorts). Tevens zenden ze mij de volgende titel. Daar zijn natuurlijk heel wat overwegingen aan vooraf gegaan. Ik wil ook niet zeggen dat zij niet in staat zouden zijn om een titel te bedenken, helemaal niet.
Maar de starheid van het gezelschap, alsof alléén een titel uit het vorige stukje geschikt zou zijn! Gisteren was er bijvoorbeeld (kijkt u maar in de reacties op het vorige artikel) een Dexter die onder meer voorstelde om Tzatziki als titel te nemen. Ik zal het eens overleggen met mijn Raad van Bestuur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten