zondag 29 november 2009

119. Niet bang zijn voor het gewicht

GroenLinks is ook alweer klaar om aan een regering deel te nemen! Mooi! Leuk dat ze dat even gezegd hebben. Ze staan pal voor het klimaat, en dat moeten we ook hebben, dus dat ze klaar staan om tot een volgende regering toe te treden, is fantastisch nieuws.
Het is jammer dat ze Femke (ik heb dit grapje al eerder gemaakt, maar wie heet er nu Femke?) Halsema als leider hebben. Ze hadden beter een type als Kees Vendrik kunnen kiezen. Femke is zo’n meisje dat op een hockeyclub zeer vervelend kan zijn: ze betaalt nooit haar eigen pilsje, maar ze wil ook nooit met je mee naar huis.
Alice, die nu links naast me zit, schoon en prachtig, met zulk weelderig hoofdhaar..., kortom, ik kus haar nu, vertelde me vijftien minuten geleden over de EEK: de Elektronische Ecologische Knipkaart. Die knipkaart zou kunnen worden ingevoerd door een GroenLinkse minister van Klimaatbeheersing.
Met die knipkaart, die geldig is van 1 januari tot en met 31 december, kun je, nee, moet je in een jaar tijd je beperken in je vuile bezigheden. Je kunt je huis natuurlijk verwarmen, zij het niet constant je hele huis. Als je toch een stukje centrale verwarming in je wc aanlegt, dan mag je weer niet op vakantie naar de Seychellen. Ga je toch naar de Seychellen, dan mag je een jaar lang niet auto rijden. Doe je dat toch, dan wordt je rijbewijs ingenomen. Et cetera.
Ik kus Alice nog een keer. Ze heeft de perfecte oplossing gevonden. Zij wil even graag als ik GroenLinks in de regering. Die koeien, zegt ze nu, dat is ook nergens goed voor, niet voor je darmen, niet voor het milieu. Die weilanden kun je weer gebruiken voor de appel- of uienteelt, of je kunt er windmolens in zetten, want elk plekje is daarvoor nodig.
Had je nog meer ideeën, Alice?
Hoepelrokken, zegt ze.
Hoepelrokken?
Ja, zegt Alice. In plaats van die rare hoedjes op prinsjesdag. Dat is toch geen gezicht!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten