donderdag 19 november 2009

109. Sloop van hun bezittingen

Zoals Ierland tegen Frankrijk na die handsbal het stadion had moeten verlaten: wij accepteren die goal niet, heren, zoekt u het maar uit. (Waarmee ze overigens het elektronische toezicht op voetbalwedstrijden zouden hebben bevorderd.) Zo had Arend Jan Boekestein ook wel wat dapperder kunnen zijn, en niet meteen moeten weggaan.
Ik eis van mijn volksvertegenwoordigers dat ze alles, maar dan ook alles, in volle openbaarheid doen. Geen spelletjes, geen geheimhoudingen.
Ik was het dan ook zeer eens met mevrouw Kant van de SP, die eenvoudig zei: ‘We hebben wel wat beters te doen dan praten met de Oranjes.’ Ze zei het iets minder eenvoudig, maar zo bedoelde ze het, en ze heeft bijna mijn stem gekregen in de volgende verkiezing.
Ik heb het al eerder gezegd: die Oranjes deugen niet, en ze zullen ook nooit deugen. Het is gewoon ongeschikt volk. Dus: weg ermee!
En om nu te eisen dat niets van het gesprek tussen Koningin en 50 leden van de Tweede Kamer naar buiten mag komen! Dat is zo bizar. Het is al zo bizar dat 50 leden van onze volksvertegenwoordiging samenkomen om te spreken met een vorst! En daarna komen er weer 50 Kamerleden die hetzelfde gaan doen. En daarna weer 50!
Op zijn minst zou de televisie erbij moeten zijn om alles vast te leggen. Gewoon: een Koningin tegenover 150 Kamerleden, die gekozen zijn. Maar eigenlijk... We moeten gewoon het hele Oranje-gedoe maar eens opheffen. Paleizen verkopen of slopen (ze zijn allemaal oerlelijk) en de jeugd de straat op sturen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten