zondag 1 november 2009

91. Je moet soms wat inleveren

Je moet soms wat inleveren, Jack. Echt, ik heb het ook gedaan, het afgelopen half jaar. Áárdappelen schillen moest ik! Met zo’n schillertje, weet je niet welke risico’s ik daarbij gelopen heb? Maar dat doe je, voor de goede vrede met mevrouw de vrouw, die steeds beter in haar vel lijkt te steken.
We komen in een riskant gebied terecht, dat ben ik met je eens. Het is ook jammer dat het niet eens op de tv komt. Onze buurt bijvoorbeeld, Aerdenhout verwildert.
Vroeger kon je nog zeggen: er ligt zoveel hondepoep. Daarover maakte je dan lawaai. Maar die hondepoep — die er natuurlijk nog net zo veel ligt — daar maakt niemand zich meer bezorgd over. Tegenwoordig zijn het ‘de hangjongeren’.
Maar ik geloof niet dat zij het probleem vormen. Wij moeten het gooien op het geweld op straat, Jack! Dat geweld is er natuurlijk al net zo lang als de hondepoep, maar het neemt toe. En ik bedoel niet de tasjesdieven, want daar kan elke burger zelf iets aan doen: geen tasje dragen. Ik bedoel: de kant-en-klare overvallen! Denk daar eens over na.
De vooral van Roemeense en Bulgaarse kant geplande, zeer gewelddadige overvallen op onze bejaarde medemensen, die natuurlijk zo’n overval niet hadden kunnen voorkomen. Want die mensen spelen wel leuke muziekjes bij onze supermarkten, maar ondertussen!
Daar moet het regeringsprogramma dus over gaan, Jack. Niets minder. Daar moet het CDA-programma over gaan. De overvallen op onze arme bejaarden. Door vreemden, bedoel ik.
Mijn advies is dus: verzamel gegevens over zulke aanvallen — bij voorkeur door hangjongeren — van bejaarden. Laat maar eens zien hoe die bejaarden geen recht kunnen halen bij een rechter, enzovoorts. ‘Geen prioriteit’, bij de politie, noem maar op.
En laat daarom zien waarom het CDA graag gaat regeren met de PVV.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten