dinsdag 1 september 2009

30. Dat lees ik nergens

Hedenochtend zijn de Israelische premier Netanyahu en de Palestijnse premier Abbas bijeen gekomen voor een eerste gesprek over vrede tussen de Israeliërs en de Palestijnen. Ze kwamen bijeen op een geheime plaats op Palestijns gebied.
Na deze eerste bespreking zei Netanyahu, teruggekeerd in Jeruzalem: ‘Ik heb een kort gesprek gehad met meneer Abbas, dat zeer succesvol is geweest. Ik zei hem: wat moet er als eerste gebeuren? Hij zei: die muur moet weg. Ik zei: oké, daar gaan we morgen mee beginnen, dan is hij eind van de week weg. Wat moet er als tweede gebeuren? Hij zei: controleposten weg. Ik zei: oké, die haal ik vandaag nog weg. Uiteraard moet daar geen misbruik van gemaakt worden, zei ik meneer Abbas, want daar houd ik u persoonlijk verantwoordelijk voor. Dat is goed, zei hij, en we schudden elkaar de hand. Dit wordt het einde van de verschrikkelijke, ouderwetse vijandigheid tussen ons land en het Palestijnse land. Ik hoop met de Gazastrook dezelfde dingen te bereiken.’

Dat lees je nergens, terwijl het toch zo voor de hand ligt: wil je iets groots bereiken, dan moet je soms een paar onbelangrijke dingen opgeven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten