dinsdag 22 september 2009

51. Het gaat vanzelf

Ik verzamel bijvoorbeeld mansknopen, knoopsgaten verzamel ik natuurlijk niet. Maar nu begin ik ook aan de vrouwsknopen! Het gaat vanzelf. Burb. Het komt bijvoorbeeld voor dat ik in een restaurant zit te kijken naar een interessante mansknoop. Van een oberkostuum bijvoorbeeld, burb, dat is zeer interessant. Zéér interessant! Daar kan een mens iets van leren, u zegt dat we daar niets van kunnen leren, maar ik vind het wel degelijk belangwekkende zaken! De mansknoop is an sich een interessant gegeven in de strijd tussen man en vrouw. Burb. Of niet?
Als je, zoals ik, ten noorden van de randstad woont, in het landelijke Dirks — Burb!! — in het landelijke Dirkswoud, kom je natuurlijk weinig variatie tegen in de mansknopen. Er is ook weinig gelegenheid om echte mansknopen aan te schaffen. Echte vrouwsknopen zie je er ook nauwelijks, moet ik zeggen, ik denk dat het voorbij is. Burb.
Het is nog niet voorbij. Ik ging dus vorige week naar Galerie Galaburbtea, naar Galerie Galatea, waar een overzicht gegeven werd van de mansknoop door de eeuwen heen. Wat dat door de eeuwen heen veranderd is! Wij zouden met onze rechterhand nauwelijks meer kunnen doen burb, wat een middeleeuwer met zijn linkerhand deed! Burb!
Het zit ongetwijburbfeld in uw dieet, zei een meneer. Wát dieet! riep ik uit. Burb! Nou, zei die meneer, eet u bijvoorbeeld veel bonen? Ik eet soms bonen, ja. Kidneybonen bijvoorburbeeld.
Eet u die dagelijks, wou die meneer ook weten. Nee, niet burb dagelijks. Wekelijks, zei ik. Daar zou ik dan een visje bij moeten eten, zei hij, dan burb was het geboer over.
Verder hebben we ons bezig gehouden met de mansknoop gelukkig. Burb, het gaat vanzelf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten