maandag 3 augustus 2009

1. Het begin

Ik heb Ben twijfelt zo geschreven: elke dag moest er een stukje komen. Maar je hebt niet elke dag zin, je weet niet elke dag waarover je moet schrijven. Dus moet je jezelf dwingen. Ik had daar iets aardigs voor gevonden: ik maakte een stukje. De volgende dag nam ik een zin of zinsdeel uit dat stukje. Dat werd de titel van het tweede stukje. Enzovoorts.
Het bleek goed te werken: ik heb op die manier 325 stukjes in ongeveer 325 dagen geschreven. Er zaten aardige stukjes tussen, ik denk dat één op de vier stukjes goed was.
Ik ga het opnieuw doen. Zelfde structuur, maar ik nummer nu mijn stukjes. Dan kan ik er Pauzeberichten tussendoor doen. Ik ga het opnieuw doen, omdat ik dat dagelijkse schrijven behoorlijk mis.
Dit was het begin, wij gaan door met de strijd!

2 opmerkingen: