vrijdag 28 augustus 2009

26. Je hebt me aan een stukje geholpen

Een stukje over de kus. De onhygiënische kus, want we zijn wel zo ver dat we bllavaah, ik bedoel dat onze kussen wel zéér onzorgvuldig zijn geworden. Dat zul je misschien met me eens zijn, darling. Q-koorts, Mexicaanse griep. Wat verder ligt dan de HIV-besmetting, die ook overal op de loer ligt. Malaria! Denk daar eens over na, darling.
We zijn wel oud, maar denk ook eens aan de gevaren. Neem de kus van gisteravond. Zeer gevaarlijk, want eerst waren we in debat getreden met de groentenboer, die meer leek op een visverkoper van de markt die je een kabeljauwfilet verkoopt met de graten er nog in. ‘Je hebt nog piepers,’ zei je, ‘laten we dan maar bloemkool nemen.’
Dus het begon eigenlijk al gistermiddag. Met dat onhygiënische gekus.
Nu wil je draadjesvlees eten. Draadjesvlees! Ik maak het met alle liefde, hoor, maar draadjesvlees! ‘Daar krijg je zo’n lekkere jus van,’ teem je, me je kussende mond aanbiedend. ‘Elk uur een kus,’ zeg je, ‘we zijn tenslotte op elkaar aangewezen.’
Dat zijn we inderdaad, darling, maar dat betekent toch niet dat we de bacteriën de vrije ruimte moeten geven? Laten we ons dus beschaafd gedragen, ook binnenshuis. Ook als we de gordijnen gesloten hebben. Houd je kleren nu eens een half uurtje aan! Trek ze niet meteen uit als ik opsta om een kopje koffie voor je te zetten.
Dat zeg ik niet, nee, je moet niet gaan huilen, darling, dat zeg ik niet omdat ik je niet mooi vind. Want je bent niet alleen de mooiste, je bent ook de enige vrouw! Jawel, dat ben je. Oké, oké, deze keer is het toegestaan. Je mag me uitkleden, dat knoopje gaat naar rechts open. Nee, niet naar links. Naar rechts. Kus. Kusszz. Kussszzzxt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten