vrijdag 2 december 2011

266. Ik had er gewoon geen zin in

Ik had er gewoon geen zin in om elke dag een stukje te schrijven. Dat moet maar eens over zijn, dat geen zin hebben, ik ga vanaf nu weer elke dag een stukje schrijven. Niet op Dirkswoud, niet op enig ander blog (ik heb er zo’n vijftien gehad, dacht ik), maar hier, op BBZ (dat betekent overigens: Ben Bezint Zich. Dat bezinnen slaat op de titel van elk stukje, die steeds uit het vorige stukje komt. Een methode die ik u kan aanraden, want je zit nooit zonder stof op deze manier). Sommige stukjes zal ik ook publiceren in Nurks.
Hoe heb ik geleefd sinds Alice’s overlijden, vorig jaar? Eigenlijk heb ik nauwelijks geleefd, zo murw geslagen was ik. Het was ook geen goed idee om het dagelijkse schrijven los te laten: ‘Ik schrijf voortaan alleen nog als ik er zin in heb.’ Met als gevolg dat ik soms een week lang niets schreef en in die week ook verder niets deed, waardoor ik mezelf een waardeloze figuur ging vinden en me ging afvragen of ik het nog wel kon, schrijven.
Dagelijkse oefening baart kunst.
All right, wat gaan we doen op BBZ? We gaan hier alles doen, van Dirkswoudjes tot en met oude muziek en het behagen van de lezeressen (want die zullen toch wel blijven reageren? Als u ongeveer 60 jaar bent, dat ben ik ook, en u zoekt een rustige vent – met verschillende ziektes, dat dan weer wel – en u kunt wel glimlachen om mijn stukjes. Welke ziektes? Hartfalen, etalagebenen, herseninfarctjes gehad en zo. En u kunt wel glimlachen om mijn stukjes, dan moet u eens langskomen. Ik woon in Egmond aan Zee).

P.S. Ik vond dit geweldige rijm op Futility Closet:
To find a rhyme for silver
Or any “rhymeless” rhyme
Requires only will, ver-
Bosity and time.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten