woensdag 20 juni 2012

Froukje

- Froukje, waar heb je de tandenborstel verstopt? Ik moet vandaag mijn tanden poetsen, dat weet je.
- Dat weet ik, ja. Daar heb je me gisteravond al over geïnformeerd, Alex.
- Alexander is de naam.
- Neem me niet kwalijk.
- En kom nu niet aanzetten met tandenborstel kwijt, ontbijt nog niet geregeld.
- Nee, nee. Eitjes zijn klaar.
- Maar mijn tandenborstel is zoek. Dat is mooi!
- Misschien ligt hij ergens...
- Nee, DAT IS ZÉÉR MOOI!
- Trek je grijze pak aan, Alex.
- Alexander. Wat voor strop?
- Alles past bij grijs, dat maakt niet uit. Rood of blauw of groen. Als het maar gestreept is, met een tintje.
- All right. Maar waar is mijn tandenborstel?
- Moeder God.
- Ja, dat zou jij toch moeten weten?
- Ik?
- Het hoofd der huishouding zou dat moeten weten, ja.
- Het hoofd der huishouding weet het niet.
- Want ik kan niet, hoe noem je dat, ongepoetst de straat op.
- Nee. Wat zou je zeggen van eens flink je mond spoelen? Dan krijg je van mij een kusje en dan zorg ik dat je morgen een gloednieuwe tandenborstel van de C1000 hebt.
- Grr!
- Het grommen is altijd een goed teken in het huwelijk. Het houdt een huwelijk in stand, zeg ik altijd.
- Óns huwelijk, bedoel je? Tandenborstelloos?
- Zeker, Alex.
- Alexander.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten