dinsdag 13 juli 2010

252. Algemene raad

Verslag algemene raadsvergadering Kaagsteeg d.d. 27-12-2009.
Aanwezig: alle raadsleden aanwezig.
Ingekomen stukken: er zijn geen ingekomen stukken.
De Voorzitter Voor Het Leven van de Algemene Raad, de heer Schuitema, vraagt het woord. Onder ovationeel applaus krijgt hij het. Hij zegt: ‘Vrinden! Kameraden van de Kaagsteeg! Het behoeft geen betoog dat het werk van deze algemene raad een godsgeschenk is geweest voor de Kaagsteeg. (Ovat. appl.) In de afgelopen jaren hebben wij onder meer het volgende bewerkstelligd. Onder auspiciën van deze algemene raad is de Speeltuinvereniging De Kaagsteeg, onder voorzitterschap van mijn neef, in staat gebleken tot de bouw en aanleg van een speeltuin ter hoogte van Kaagsteeg 16. (Ovat. appl.)
(...)
(Ovat. appl.) En dan zult u zich de dag herinneren dat de KAM, de Kaagsteger Aardolie Maatschappij, werd opgericht door ondergetekende en de toenmalige secretaris van de algemene raad, de helaas veel te vroeg overleden heer Tentemaker. En u zult zich de dag herinneren, twee dagen na die oprichting van de KAM, waarop een, voor Kaagsteger begrippen, onmetelijk grote oliebron werd ontdekt acher Kaagsteeg 25, het huisje van de oude mevrouw Tentemaker. De heer Tentemaker, de ontdekker van de bron, vloog, zoals u zich nog wel zult herinneren, in de brand toen hij een sigaartje wou aansteken. Maar niet veel later legde de KAM een net van olieleidingen aan, waardoor u nog steeds de winter doorkomt en kunt koken! (Ovat. appl.)
(...)
Ik ben nu 86 jaar, beste vrinden. Het is tijd om op te stappen. Het is ook tijd voor een samengaan van de Kaagsteeg en Dirkswoud. Dirkswoud krijgt er een zeer ondernemend deel bij: de Kaagsteeg! Leve Dirkswoud! (Algemeen gejoel.) Dit houdt ook in dat deze algemene raad wordt opgeheven. Ik heb gezegd.’
Sluiting: de vergadering wordt afgesloten.

2 opmerkingen:

  1. is er een koffeeshop in egmond? anders wil ik wel ns komen logeren en uitwaaien en koken, terwijl jij met al je levenswijsheid mij uit de shit helpt waarin ik per ongeluk door omstandigheden te gek ben beland.... terwijl ik ideeen opsnuif met de zeelucht en de warme herinnering en koestering aan en jegens Alice. Ben ik heb je graag, eerbaar, voor wie je bent, voor wat je zegt, rechtuit, rechtdoor, schaamteloos (en dat is maar goed, want die domme kerk die ons schaamte aanpraatte is diegene die van schaamte zou moeten verschrompelen....) toch?
    big hug xxxxxxxxxxx A'lies

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er is geen koffieshop in Egmond. De dichtstbijzijnde plaats waar men dat soort verlopen figuren kan bezichtigen, is Alkmaar.
    Kom dus niet hierheen, meneer of mevrouw. Ik heb al ruimschoots genoeg aan mezelf en mijn eigen herinneringen. Kom mij niet storen, alstublieft.

    BeantwoordenVerwijderen