maandag 1 maart 2010

212. Sombere verhaaltjes

Uit het oeuvre van Jan Kleeman:

Vooruitzichten op de Olympische Spelen te Vancouver
Ik maak al sinds 1936 bezwaar tegen de Olympische Spelen, maar laat dit nooit in de weg staan van mijn voorspellingen aangaande het Nederlands medaillegoed. Dit zijn mijn voorspellingen voor Vancouver, Canada.
Eerst de bijsporten.De snowboardster mevrouw Sauerbreij zal geen hoge ogen gooien. De vrouwelijke bobsters evenmin, maar de mannelijke bobbers, tweemans en viermans, schat ik in voor een derde of tweede plaats. Twee dappere medailles dus.
Dan de hoofdsport, want aan het alpineskiën, ijshockey en curling zullen wij helaas niet meedoen. Het schaatsen. Bereidt u voor op decepties! Op de 500 meter hebben wij Nederlanders niets te zoeken, op de 1000 meter evenmin. Deze afstanden zullen door de Japanners en de Finnen worden beheerst.
De 1500 meter mannen zou een derde plaats kunnen opleveren voor de trotse Fries Sven Kramer. Over de dames zal ik het maar niet meer hebben. Op de 5000 en de 10.000 meter mannen voorzie ik verrassingen in de vorm van een onbekende Rus of Zweed.
Totaalscore: drie bronzen plakken.
En hoe zal het kabinet door deze moeilijke dagen heenkomen? Ik verwacht: goed. Er zullen wel harde noten gekraakt worden, maar onze heer Balkenende zal het roer stevig in handen houden. Niets zal hem ontgaan. Ik heb altijd veel vertrouwen gehad in deze ferme staatsman, die het verdient nog tot 2015 door te regeren! Allez, J.P.!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten