donderdag 25 maart 2010

236. Ik ook niet, Duifje

- Zie jij ook maar enig bezwaar, Duifje?
- Ik zie geen bezwaar, Bennemans.
- Dan schenken we elkaar nu een telefonisch kusje. Kus!
- Kus, Bennemans. Denk er wel aan, dat er schapenvlees op tafel moet komen. Dat heb je beloofd!
- Schapenvlees komt er, van de islamitische slager in Alkmaar. Een Turk of een Marokkaan, dat weet ik niet. Een Turk, denk ik. Ik heb jaren geleden eens schapenbiefstuk gekocht, goed vlees, en dat heb ik klaargemaakt met Indonesische kruiden (koriander, gemberwortel, citroengras etc.). Dat baarde opzien.
- In positieve zin, Bennemans?
- In positieve zin, ja.
- Want ik begrijp niet hoe sommige mensen, zoals die mensen in Masterchef erbij komen, vanavond nog, om lamsvlees varkensvlees te noemen. Dat proef je toch?
- Ja, maar dat zijn amateurkoks, die nooit hun eigen voedsel proeven.
- Daar zal het in zitten, Bennemans. Ik zou ook wel eens een tiramisu willen hebben.
- Een tiramisu? Even denken, koffie, mascarpone... Dat komt voor elkaar, lief!
- Jij bent altijd zo van: een twee drie, voor elkaar.
- Uiteraard, Duifje!
- Het mag ook wat kalmer, bedoel ik. Het lijntje breekt niet, Bennemans.
- Uhm. Daar heb je gelijk aan, Duifje.
- Race niet te hard. We zijn nog jong.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten