Ja, Camiel. Daar zit je dan met de gebakken peren. Het is veelsteduur en ook veelste ingewikkeld om in acht of negen miljoen auto’s even een kastje te zetten. Je had het ook anders en simpeler en eerlijker kunnen inrichten, Camiel.
Kijk, ik zit er niet mee, want ik heb geen auto. Als ik eens ergens wil komen, dan lift ik mee met de juwelendief J. de L., die er ook niet mee zit, want je denkt toch niet dat dat kastje niet te kraken is? Het is even ingewikkeld als het Elektronisch Patiënten Dossier van je collega op volksgezondheid. Dat is al gehackt, en het bestaat nog niet eens! Zo zal het ook gaan met jouw autokastje. Wacht er maar op, en wees er zeker van dat het op grote schaal zal gebeuren. Dan moet er weer een nieuw kastje worden ingebouwd in die acht of negen miljoen auto’s, en ook dat kastje zal worden ‘verbouwd’.
Het goede aan je plan is de afschaffing van die wegenbelasting en zo. Dat is goed. Dat is vooral goed omdat je de aanschaf van een auto goedkoper maakt, en dat is goed. Meer auto’s op de weg, dat is goed.
Dat deel van je plan houden we er dus in.
De rest moet anders en wel zo. Maak ten eerste van de tankstations een overheidsbedrijf. Maak ten tweede van het trein- en busvervoer een overheidsbedrijf. Zorg ten derde voor uitgebreide parkeerplaatsen bij de stations, waar alleen kleine, hippe tweepersoons elektrische autootjes klaar staan, waar iedereen zo kan instappen om het laatste deel van hun reis te maken.
Zomaar wat ideetjes om de files tegen te gaan.
Maar die kilometerheffing, die kan wel weg, Camiel. De mensen betalen al een kilometerheffing: als ze tanken namelijk. Als de overheid meer kilometerheffing wil ophalen, dan moet dat via de benzineprijs. Dat is het simpelste.
Voorts moeten de mensen meer thuis gaan werken.
Nu jij weer, Camiel!
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten