dinsdag 9 februari 2010

192. Enige opvoedkundige opmerkingen

Er zijn op 3 maart of op 5 maart of op 10 maart (dat weet ik niet precies) gemeentelijke verkiezingen. Moet je dan gaan stemmen? Ik vind: wel! Je hebt dat recht, dan moet je dat recht ook pakken. Je moet dan niet terneer gaan zitten, en later zeggen: wat een troep is het hier.
Het zou natuurlijk een stuk beter geweest zijn als we meteen ook de burgemeesters konden kiezen, maar vooruit. Ik schat dat dat nog drie verkiezingen, dus twaalf jaar duurt.
Over de plaatselijke politiek in Egmond aan Zee kan ik kort zijn: die gaat over het algemeen wel goed. Stem niet op een christelijk politicus, is mijn advies, dan komt het altijd in orde. Stem desnoods uiterst rechts, wat ik hoop dat u niet zult doen, want u maakt een coalitie onmogelijk, nietwaar. Stemt gewoon een redelijke figuur van de linker kant. Daar heeft u het meeste aan. Die is meestal beter opgeleid.
In Amsterdam ligt het misschien iets anders. Die Noord-Zuid-lijn tergt de stad al een paar jaar en er schijnen maar geen bestuurderen te zijn die het kunnen uitleggen. Daar zou het misschien een goed idee zijn als er eens een rechts stadsbestuur zou aantreden, dat een dichtgooien van die lijn onmiddellijk zou bevorderen. En dat bijvoorbeeld de drie grote musea van de stad één twee drie zou heropenen.
U voelt wel waar ik heen wil. Heren van de VVD! Eventueel ook van D66! Hier spreekt een PvdA-man. Als wij met ons drieën een meerderheid kunnen vormen, waarom niet?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten