vrijdag 16 oktober 2009

75. In wat voor wereld leeft zo iemand?

‘Ik kan u misschien te woord staan, heren, maar het is een krappe tijdsspanne. Dat zult u wel begrijpen.’
O ja, zeker!
‘Dank u, heren reporters! Want ik moest eerst naar een vergadering van Vemako consultancy, toen moest ik naar de SER, voor de Arbeidsomstandigheden, u begrijpt dat dat ook een hoop poespas gaf, daarna moest ik, eveneens voor de SER, naar een bijeenkomst voor de Commissie Sociale Zekerheid, ook belangrijk, vind ik tenminste. Daarna moest ik naar een vergadering, ook voor de SER, van de Participatie jongeren met ontwikkelings- en gedragsstoornissen.’
Maar wat denkt u...
‘Dan moet ik vanmiddag nog naar een vergadering van de Actal én van de Hudson. Belangrijke onderwerpen, waarbij geen mens gemist kan worden! ’
Nee, maar...
‘En daarna komen nog vergaderingen voor de Commissie Innovatie Mondzorg, uiterst belangrijk, dan is er nog een commissarissenvergadering voor Menzis, daarna heb ik nog — je ziet, een uiterst vol programma! — een bijeenkomst met de Dutch Group Captive, en dan volgt een vergadering voor Inter Access, waar ik me overigens bijzonder op verheug!’
Maar...
‘En dán ga ik naar het Waarborgfonds Eigen Woningen. Daarna race ik door naar de Financiering Jeugdzorg. Wat was uw vraag?’
Wanneer bent u terug in Wognum, meneer Linschoten?
‘In Wognum. Sja! Het zal een latertje worden!’

6 opmerkingen:

  1. Ben, wat bent u weer heerlijk op dreef de laatste dagen. De DSB-verwikkelingen brengen het beste in u naar boven, zo lijkt het.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel, Paddy, ikzelf vond dit laatste stukje zó gemakkelijk om te schrijven, bijna té gemakkelijk. Al die functies van die man (gewoon op Wikipedia te vinden) plus zijn ijdelheid plus die scheefgebekte protserigheid — het is allemaal zo simpel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En ik was net zo in bewondering hoe je al die functies had genoemd. Zo verschrikkelijk fantasieloos en niet gevat. Als je dat soort fucnties en instanties gaat verzinnen, dan ga je variëren. Dan kom je niet met drie maal de SER aanzetten. Wat fantastisch verzonnen van Ben, dacht ik. Want het maakte het zo geloofwaardig.

    Blijkt het allemaal van de Wikipedia gejat! Het aardige is: daardoor wordt het stukje niet knapper, maar wel beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veel beter, bedoel ik, dan wanneer je die functies verzonnen had. Door zijn werkelijke functies te gebruiken, wordt het veel pijnlijker. Immers: het lijkt satire, maar dat is het dus niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nu ja, het is wel satire, maar minder satirisch dan je op het eerste gezicht denkt. Zoals het hoort, bij goede satire.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @ Max. Het stukje was ook in een poep en een scheet geschreven, moet ik zeggen. Fotootje erboven van die ongezonde hartklepkop, en klaar was Kees.
    Ik verzin nóóit iets!

    BeantwoordenVerwijderen