dinsdag 20 oktober 2009

79. Een lastige ziekte

Lamutavupapatu, that’s the ultimate solution for you, en zo is het mensen, want jullie kunnen natuurlijk niet eeuwig in de schaduw blijven staan! Lamutavupapatu is het antwoord op jullie problemen. Lamutavupapatu is een prachtig eiland in het Micronesische, mooi klimaat ook, bijna tropisch, weinig wind, mooie stranden, mooie zwemgelegenheden, goede werkgelegenheid voor wie er wil aanpakken, dus alles bij elkaar is het prachtig. Het is zo prachtig dat ik al de eerste aanleg van plantages voor drop, zuurkool en speculaaspoppen heb aanbesteed.
Waarom stel ik dit nu voor? Hierom. Ten eerste betuig ik mijn spijt voor de dingen die er in het verleden soms misschien zijn fout gegaan. De dingen die we ook zouden oplossen, maar daar kwam dat verdraaide faillissement tussen, dus dat kunnen we niet meer.
U weet, mijn kunstcollectie, mijn AZ, mijn schapen, ik ben het allemaal kwijt. Maar ook dáárvoor heb ik een oplossing gevonden! Lamutavupapatu!
Wát gaan we doen? Dit. U allen, u bent gedupeerd door mijn bank, u zit in een financieel gat. U bent met hoevelen? Drieduizend gezinnen? Op Lamutavupapatu is wel plaats voor vijfduizend gezinnen, en dan blijft er nog genoeg ruimte over.
U stopt uw betalingen aan de DSB Bank, en wel direct. Dat ten eerste. U zegt uw baan op, et cetera, en u scheept u morgenochtend om acht uur vijftien in op de zeeboot Australia. Daar zal ik ook zijn. Gegarandeerd! Want ik ga met u mee, naar Lamutavupapatu!
Neemt u wel voldoende cash geld met u mee, want ten eerste moet u natuurlijk de bootovertocht betalen en ook de douanegelden et cetera, maar dat geld kunt u het beste aan mij overhandigen. Dan betaal ik het. Zevenduizend euro is het, dus dat kost het u. Maar dan bent u wel af van die verschrikkelijke financiële Nederlandse perikelen!
En dan gaan we van Lamutavupapatu, dat tot nu toe onbewoond is, een prachtig eiland maken. We maken een bank, we maken een metselaarsbedrijf, we maken een leenbedrijf, we kunnen er alles doen, onafhankelijk van welke overheid dan ook.
Natuurlijk moet er iemand zijn bij wie je aan kunt kloppen, als er iets is. Ik stel voor: klopt u maar bij mij aan, want wie kan dat nu beter overzien dan ik. Ja, u dacht, die Dirk Scheringa is nu wel eens uitgepraat, maar dit is plan C!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten