maandag 19 oktober 2009

78. Een moeilijke positie

- Slangenmens De Bruin!
- Hallo.
- U zit in een moeilijke positie, hè?
- Ja, dat kunt u wel zeggen. Ik was op weg naar de kapper, maar...
- De kapper!
- Maar ik sprong weer in mijn circusstand.
- Legt u dat eens uit? Dat is wel interessant voor de kijkers.
- Het is een soort tic, zoals Tourette-lijders schelden of zoals Parkinson-lijders centen tellen. Als mijn vrouw zegt: je moet maar eens naar de kapper gaan, of ga eens naar de slager of de bakker, dan schiet ik in mijn circusstand.
- En heeft die ziekte van u een naam?
- Het heet het contortionisme.
- Dan bent u dus een contortionist.
- Ja. Een lastige ziekte. De mensen kijken je er ook vreselijk op aan. Ze zijn het niet gewend.
- Dan gaan we nu over naar de rest van het nieuws. Dirk Scheringa is failliet verklaard door de rechter. Volgens de laatste berichten zal hij er zelf wel redelijk van af komen en weer een nieuw bedrijf willen opbouwen: DSA, Dirk Scheringa Accountancy, waar u — en dat is nieuw! — tegen een zéér gering bedrag, opgebouwd uit het Dirk Scheringa Kleine Centen Voordeelplan... Nee! Ik hoor net in mijn oortje dat de DSA niet doorgaat! Het wordt de DSS. De Dirk Scheringa Soliditeitsbewaking, waar u volgens hetzelfde Kleine Centen Voordeelplan terecht kunt voor een perfecte beveiliging van uw soliditeit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten